Ministerios de las Culturas, las Artes y el Patrimonio

¿Por qué Chile es Chile?

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Autor:Consejo Nacional de las Culturas y las Artes,

¿Por qué Chile es Chile? es una publicación que se enmarca dentro de las celebraciones de los 200 años de la República. El Bicentenario fue, sin duda, una ocasión para reflexionar en torno a nuestra historia e identidad, la que necesariamente deber tener una definición pluralista e integradora de todos los ámbitos, disciplinas y realidades a nivel nacional. El Consejo Nacional de la Cultura y las Artes impulsó una reflexión participativa en torno a esa fecha, que contó con la participación de niños que viven en diferentes zonas del país y que participan del Fondo Nacional de Escuelas Artísticas (actual Fondo de Fomento al Arte en la Educación), y de personalidades de distintas disciplinas, reconocidas con el Premio Nacional. Tanto niños como adultos fueron invitados a responder una pregunta esencial: ¿Por qué Chile es Chile? Los niños respondieron en forma visual, expresando su creatividad con imágenes de lo que nos define como país, sus principales preocupaciones y deseos. Los Premios Nacionales respondieron a través de ensayos que iluminan sobre las fortalezas y el camino que como país nos queda por recorrer para seguir construyendo Chile.

Enlace:http://repositorio.cultura.gob.cl/handle/123456789/5096

Citar esta publicación:
Consejo Nacional de las Culturas y las Artes, (2012-03-01) ¿Por qué Chile es Chile? [en línea].Disponible en: http://repositorio.cultura.gob.cl/handle/123456789/5096 (Consultado: ).

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Resumen

In 2013/14 RTB conducted a strategic assessment of research priorities for its major target crops (cassava, banana, potato, sweet potato, and yam). All five studies followed a common framework jointly developed by a priority assessment taskforce. The six-step process for the assessment comprised of i) definition of agro-ecological zones and mapping of crop production to identify target are as; ii) analysis of key constraints; iii) selection of research options to be included in the assessment; iv) quantification of model parameters; v) estimation of research impacts; and vi) communication of findings. This report gives an overview of the approach and then focuses on the methods and results for the assessment of banana research priorities (steps 3 through 5). Based on the results of a large scale, carefully targeted online banana expert survey (523 respondents from more than 50 countries) and the outcomes of a global expert workshop held in early 2013, 12 high priority candidate banana research options were identified. Based on availability of time and resources, the following six banana research options were included in the quantitative assessment: 1) recovery of production affected by banana bunchy top virus BBTV); 2) integrated management of banana Xanthomonas wilt (BXW) and other bacterial diseases: develop improved cultural practices & low-cost diagnostic kits; 3) integrated management of banana Xanthomonas wilt (BXW) and other bacterial diseases: resistant genetically modified (GM) East African Highland banana (EAHB) varieties; 4) sustainable intensification of banana-based cropping systems; 5) breeding EAHB varieties resistant to nematodes, weevils, and black leaf streak; 6) breeding plantain varieties resistant to black leaf streak, nematodes, weevils, and with improved quality traits.